x
    PORTFOLIO AKTUALNOŚCI PODSTRONY

    MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

    Zawładnij społecznością obecnych i nowych klientów

    Jeszcze kilka lat temu, profile społecznościowe były traktowane przez biznes, jako "ciekawostka dla małolatów" - teraz to potężne narzędzia, które potrafią zmienić status i kondycję finansową firmy. Ba! coraz częściej firmy posiadają swoją ofertę tylko na Facebook'u (to jest akurat błędem - nie każdy ma profil na FB i jest zalogowanym użytkownikiem).

    Od czego zacząć?

    1. Wybór profili społecznościowych, w których chcemy zaistnieć lub poprawić posiadaną już widoczność. Profili społecznościowych jest dużo, nie wszystkie są do siebie podobne, niektóre kompletnie nie przydadzą się w niektórych branżach. Oczywiście król jest jeden - Facebook. Pozostają nam jednak takie profile jak: Google +, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, PinBoard, itp...
    2. Wybór formy prowadzenia profilu - Wydawać by się mogło, że nie ma to większego znaczenia jak będziemy prowadzić profil - przecież piszemy o tym co dzieje się w firmie i jak zmienia się nasza oferta. Tak prowadzony profil szybko stanie w miejscu, skupi pewną grupę odbiorców ale nie pozyska już nowych. Nasi odbiorcy są tylko i aż ludźmi - a każdy z nas w relacjach biznesowych wstawia czasem żart, sugestie lub wprowadza niezbędne rozluźnienie.
    3. Jakość prezentowanych treści i zdjęć - czymś coś jest ładniejsze tym jest droższe? tak i nie :) Nasz profil powinien zawierać perfekcyjnie przygotowane materiały, treści, proste animacje i filmy - czasem jednak nie muszą być one obrobione przez fachowców - tylko wrzucone prosto z telefonu. Treści czasem powinny być luźne lub pozytywnie dwuznaczne.
    4. Animacja i ruch który przyciąga wzrok - statyczne treści zawsze przegrywają z tym "co się rusza" - co prawda z wesela wolimy w nieskończoność oglądać zdjęcia niż film na DVD, tutaj jednak jest inaczej. Zdjęcie jest proste w przekazie, a animacja zmusza do czekania... co się wydarzy
    5. Częstotliwość publikacji - posty można dodawać codziennie, raz w tygodniu, raz w miesiącu... Wszystko zależy od planowania i od naszych oczekiwań. Najlepiej robić to "w sam raz" - to w każdej branży albo w zebranej społeczności niestety oznacza co innego. Receptą na nadmiar informacji jest jest bardzo duże zróżnicowanie. Nie możemy jednego dnia dodać postów z 10 produktami...
    6. Chwalmy się sukcesami - przyznawajmy się do porażek (no może do małych potknięć). Dlaczego? Bądź celebrytą w swojej społeczności. Gdy coś Ci się uda, cieszy mniej od małego zgrzytu.Taka natura ludzka :) Twój sukces to dystans do samego siebie...
    7. Kampanie reklamowe - zwiększ zasięg - Społeczności działają na zasadzie - my jemu, on nam i znajomym, znajomi swoim znajomym... itd. Zawsze gdzieś leży granica. Pokaż swoją firmę innym, do których normalnie nigdy byś nie dotarł. Niestety, na przykładzie FB - to kosztuje, efekt jednak ostatecznie jest bezcenny. NIGDY nie kupuj polubień swojej strony na serwisach ogłoszeniowych albo systemach aukcyjnych - to ostatecznie doprowadzi do zamknięcia Twojego kanału...
    8. Analiza odbiorców i odsłon postów - nic się nie dzieje bez przyczyny - musisz ją poznać nie tylko w przypadku rozwoju ale i spadku ilości odbiorców. Tylko dzięki analizie będziesz wiedział gdzie postawić kolejny krok...

    Powyższy model działa głównie w oparciu o Facebook, każdy system społecznościowy posiada wiele mniej lub bardziej widocznych różnic. Zasady działania są podobne.

    Mamy nadzieję, iż powyższy przykład co trzeba robić, uzmysłowił Ci, iż powinni się tym zajmować fachowcy z bogatą wiedzą i doświadczeniem ale także... z zapleczem graficznym, animacyjnym, fotograficznym...

    Nasze działania są zwykle ustalane z góry, działamy według scenariusza i spisanej umowy - ostatecznie jednak tylko od Twojego budżetu zależy jak będzie wyglądał Twój profil i jak szybko będzie się rozwijał...

    Szybki kontakt
    tel. +48 603 077 102, +48 607 124 449, tel. / fax +48 55 232 62 23
    e-mail: biuro@idealmedia
    Chętnie odpowiemy na pytania
    oraz przyjmiemy wszelkie
    konstruktywne sugestie i pomysły :)

    do góry strony